Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Trebišovčania už netrpezlivo čakajú výstavbu terminálu

Sú zvedaví, či to investor stihne.

Schátraná budova.Schátraná budova. (Zdroj: Magda Haburová)

TREBIŠOV. Už niekoľko rokov sa nedokážu obyvatelia okresného sídla Trebišov a cestujúci, ktorí prichádzajú z rôznych kútov regiónu sem za prácou zmieriť s výzorom autobusovej stanice.

Voľakedy funkčná stavba je stále v dezolátnom stave a hyzdí celkový vstup do mesta, kde sú dnes významné historické kultúrne pamiatky z obdobia andrássyovského panstva.

Už pred niekoľkými rokmi na výjazdovom zasadaní vlády SR preto jedným z rozhodnutí bola schválená úloha pre vtedajšieho ministra dopravy výstavba terminálu integrovanej osobnej prepravy (TIOP).

Skryť Vypnúť reklamu

V blízkosti autobusového nástupišťa totiž je už dnes zrekonštruovaná budova trebišovskej železničnej stanice, a preto takýto terminál by bol všeobecne výborným riešením a zjavným prínosom pre celý región.

S podchodom rátajú stovky ľudí

Ďalším z negatívnych momentov je však aj požiadavka obyvateľov a podnikateľov, ale i vojenského útvaru prepojiť tento terminál s mestskou časťou Za koľajami, ktorá je práve železničnou traťou oddelená od inak blízkeho mesta i samotného centra.

Tunajší obyvatelia a je ich vyše 500, musia totiž pravidelne absolvovať zložitú tortúru cestovania okľukou, no nešťastní sú najmä chodci, lebo cez koľaje je prechod zakázaný. Ľudia z týchto ulíc, aj zamestnanci vojenského útvaru či iných firiem, ktorí tu denne prichádzajú za prácou, chodia sem buď autami, alebo okľukou peši.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako v Kocúrkove je samotný jav, že tí, ktorí prichádzajú do práce Za koľajami musia peši obísť celým veľkým okruhom ponad železničný nadjazd do práce, ktorá vzdušnou čiarou od železničného alebo autobusového nástupištia je iba zopár metrov. A presne opačným smerom platí to isté.

Avšak kto riskuje a prechádza cez koľaje peši, na druhom konci ho neočakávane, alebo aj úmyselne, skasíruje železničná polícia. Obzvlášť zaťažujúci je tento príchod do mesta najmä pre starých ľudí. Nie jedna petícia či žiadosti, naliehania putovali na rôzne orgány a organizácie, no najmä smerom k vedeniu slovenských železníc, predsa sa to stále ťahá a dodnes rieši.

Teda nová nádej pre nich je výstavba terminálu, ktorý by mal podchodom popod koľaje riešiť aj prepojenie časti Za koľajami.

Skryť Vypnúť reklamu

Doposiaľ však celé roky čakajú, kedy vládny sľub spojiť mesto s touto mestskou časťou bude konečne realizovaný.

Termín za termínom totiž uletel a blízko je aj ten ďalší, keď jednoducho vyprší čas dvoch rokov od mestom Trebišov vydaných stavebných povolení.

Stavebným povoleniam sa čas kráti

„Na adresu terminálu môžem povedať len to, čo naše mesto zrealizovalo. A to je predovšetkým vydané stavebné povolenie ešte z polovice decembra 2017, ktoré nadobudlo právoplatnosť o mesiac, teda k 12. januáru 2018. Ďalej náš špeciálny stavebný úrad pre miestne a účelové komunikácie vydal stavebné povolenie pre terminálové komunikácie, chodníky, nástupiská, parkoviská a spevnené plochy v druhej polovici decembra 2017, pričom nadobudlo právoplatnosť 6. februára 2018. A v podstate v tom istom období bolo vydané stavebné povolenie aj na ostatné prevádzkové súbory a stavebné objekty,“ informovala nás Iveta Verešová, referentka pre stavebný úrad MsÚ v Trebišove.

Ďalej však zdôraznila jednu dôležitú vec: Stavebné povolenie stratí platnosť, ak sa so stavbou nezačne do dvoch rokov odo dňa nadobudnutia právoplatnosti.

Prízvukovala však, že mesto Trebišov bude pri tejto stavbe súčinné až pri samotnej realizácii stavby a následne aj kolaudácie.

Vie sa, že investorom stavby sú síce Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ale úlohou bol vládou SR poverený minister dopravy.

Preto sme sa pýtali na problém aj u Zuzany Viciaňovej z odboru komunikácie ministerstva dopravy.

Stručné odpovede z úradov

„Stavba TIOP Trebišov je pripravená na realizáciu. Sú vydané a právoplatné všetky stavebné povolenia. Investorom budú Železnice Slovenskej republiky a projekt by mal byť spolufinancovaný z fondov Európskej únie. Pre informácie ohľadne termínu vyhlásenia verejného obstarávania, prosím, kontaktujte Železnice Slovenskej republiky,“ prišla nám od nej odpoveď.

Pravdaže, poslúchli sme, lebo sme chceli vedieť konkrétnejšiu odpoveď. Ale Michal Lukáč, hovorca GR ŽSR, nám to veľmi stručne ozrejmil: „Vyhlásenie verejného obstarávania na výber zhotoviteľa stavby ŽSR, Terminál integrovanej osobnej prepravy Trebišov, sa predpokladá v druhej polovici roku 2019.“

Nuž, načo tajiť, termíny sú dnes už šibeničné, od budúceho roka nás delí ani nie polroka a pri „rýchlosti“ realizácie výberových konaní u nás sú oprávnené obavy nielen samotných Trebišovčanov, či investor všetko stihne. A ktovie, či zas nebude výhovorkou známa formulka: Nie sú peniaze.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Magazín SME Ženy už v predaji
  2. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  5. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  6. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 390
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 681
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 714
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 293
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 211
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 316
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 283
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 304
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 300
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 480
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z MY Zemplín

V obci Koňuš zadržali šiestich cudzincov bez dokladov

Všetkých vyhostili, rok nesmú vkročiť do členských štátov Únie.

Ilustračné.

Košická župa opravuje cestu medzi Dobšinským kopcom a Palcmanskou Mašou

Zákazku za 178-tisíc eur chcú skončiť do konca novembra.

Ilustračné.

V Rožňave bude 14 odberných miest v desiatich lokalitách

Poradie testovania je určené podľa priezvisk.

Ilustračné.

MY PLUS: Pokojne zostaňte doma, náš týždenník MY si teraz prelistujete už aj online

23 regionálnych titulov MY a niekoľkoročný archív online plus odomknutý exkluzívny obsah na 27 weboch MY - to je MY PLUS.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Vodič autobusu náraz neprežil. Cesta je neprejazdná

Dôvody, pre ktoré vodič náhle zmenil smer jazdy, polícia preveruje.

Zoznam odberných miest v liptovských mestách

Pozrite si, na akých miestach sa bude konať celoplošné testovanie na Covid-19 v liptovských mestách.

Situácia na Liptove sa zhoršuje, oba okresy zaznamenali rekord v počte pozitívne testovaných

Za jediný deň pribudlo na Liptove 254 ľudí, ktorým potvrdili nákazu koronavírusom.

Už ste čítali?