MICHALOVCE. Zemplín sa už dlhodobo snaží o rozvoj svojho regiónu. Má to však obrovský háčik. Starostovia a podnikatelia z tamojšieho občianskeho združenia dlhodobo vidia obrovský problém v chýbajúcej diaľnici.
Na situáciu upozorňujú dlhodobo
Na nelichotivú situáciu v rámci regiónu už v priebehu uplynulého októbra upozorňoval aj predseda Občianskeho združenia Diaľnica na Zemplín Peter Báthory, podľa ktorého je najväčším problémom nielen nedostatok investorov, ale aj vysoká nezamestnanosť a nízka životná úroveň.
Veci sa však pravdepodobne pohli vpred, keďže, ako informuje TASR, o vstupe mesta do Občianskeho združenia rozhodli mestskí poslanci v pondelok (22. februára).
„Je potrebné zamerať sa aj na najmenej rozvinuté regióny východného Slovenska, ktoré už niekoľko desaťročí trápi chýbajúca kvalitná dopravná obslužnosť a prepojenie na medzinárodné koridory,“ uvádza sa v dôvodovej správe schváleného materiálu.
Zároveň je doplnené, že jedným z cieľov je aj zvyšovanie využitia potenciálu územia Zemplína skvalitňovaním dopravnej infraštruktúry, oživovaním hospodárskeho života a tiež rozvoja investícií na území Zemplína.